Časopis Motocykl a (ne)obyčejný život šéfredaktora (KoDo019)

Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.

Hostem 19. jízdy je Martin Tománek, šéfredaktor časopisu Motocykl. Rozhovor s tímhle sympatickým chlapíkem poodhalí zákulisí nejlepšího českého časopisu o motorkách. O čem se mluvilo
  • Jak vznikla láska k motorkám
  • Jak dostal práci redaktora
  • Jak se testují motorky
„Já bych si strašně přál, aby z toho lidi měli radost. Kupovali si motorky co se jim líbí a nepodlehli reklamám, módním trendům a prostě si to užili. Motorka je radost a tak to musí být.“ Enduro škola – jak to všechno začalo „K motorce jsem se dostal tak, že jsem se chodil koukat na starou rozebranou Jawu, kterou měl dědeček schovanou a rozebranou půdě. Nejdřív jí rozebral kvůli Němcům a pak už ni nikdy nesložil. Složil jsem ji až já a to mnohem mnohem později -  tedy společně a s pomocí“... a láska k motorkám už ho neopustila. Jak se dostal k práci redaktora časopisu o motocyklech Náhodou viděl inzerát na práci v redakci a říkal si, že by ho to mohlo zajímat. Teď už je v redakci sedmý rok. Začínal jako redaktor eléf a překladatel materiálů z Německa. Postupem času povýšil a šéfredaktorem je nyní třetím rokem. „Mojí úlohou je sestavit časopis tak, aby byl zajímavý, protože já ho budu číst bezkonkurenčně nejčastěji...“ Prodaný náklad kolem 6000 kusů. Jaká je spolupráce s mateřským časopisem Motorrad „Německá matka Motorrad nic netlačí a to je skvělý.“ Mají volnost dělat si to jak chtějí. Nicméně rádi čerpají ze skvělých materiálů. Jak se testují motorky V Německá se testuje velmi poctivě a strukturovaně. Všichni poctivě vyplňují formuláře, bodové hodnocení. I v Čechách se snaží držet německého propracovaného systému, aby se nenechali při testování unést emocemi nebo momentálními náladami – a hodnocení bylo opravdu objektivní – byť to nikdy nejde zcela. „Dneska už jsou navíc všechny motorky dobrý. Opravdu špatný motorky už se vlastně dnes nevyrábějí.“ Občas se výrobci snaží výsledky ovlivnit, ale dá se to zvládnout. Čtenář by to stejně poznal. Rozdíly mezi časopisy v 15 zemích v Evropě? Střední Evropa, tj. Němci, Rakušani a my to máme stejně. Italové a Španělé jsou divocí. Francie má rád ležérní styl, přestavby styl a skútry. Focení motorek „Máme vyhlídnutých pár zatáček a silnic a pak to bereme furt dokola než fotograf řekne, že to má hotový.“ Ale velká zábava to není. 10 průjezdů na jednu fotku není výjimkou. Kolik mu prošlo za kariéru motorek rukama? Ze začátku to Martin zkoušel počítat, ale pak přestal a teď už neví. „Při testech potkáš super zajímavý lidi, vývojáře, inženýri, jezdce ... lidi co motorkama žijou. Vždy je to obohacující a zajímavý.“ Enduro trénink – jak to vlastně začalo? U zrodu všeho stál Jiří Hejník. Martin chtěl vědět co má dělat přes zimu, aby na jaře nemusel začínat se vším znovu. Doufal, že dostane nějakou jednoduchou radu, ale Jiří ho poslal do ... posilovna nepomáhá. Chce to balanc, práci s vnitřními svaly a hlavně na motorce v zimě sedět – takže terén. „Je to o tvé hlavě a o tvém těle. Není to o motorce a to se tam naučil.“ Kde se ale smí jezdit v terénu? Itálie, Francie, Slovinsko – tam jsou místa, kde se lze domluvit s majitelem a lze tak jezdit i terén v Alpách. U nás se nikde jezdit nesmí A co dál? „Psali chlapi co nemají endura, že na sobě taky chtějí pracovat a proto letos bude podobná série na jízdu na silnici.“ Bude moudro nakonec? „Mít chuť na sobě pracovat“ - není to o laděném výfuku, ale o hlavě. A Martin uzavírá celý rozhovor těmito hezkými slovy: „Já bych si strašně přál, aby z toho lidi měli radost. Kupovali si motorky co se jim líbí a nepodlehli reklamám, módním trendům a prostě si to užili. Motorka je radost a tak to musí být.“ Odkazy Motocykl-online http://www.motocykl-online.cz Facebook https://www.facebook.com/motocyklonline  

2 komentářů

  1. Filip 30.8.2014 (17.53)

    Moc zajímavý rozhovor, pěkně jsem si toto vyprávění užil a několikrát se dobře pobavil a od srdce zasmál. Jde vidět, že p. Tománek je člověk na správném místě, který si svou práci náramně užívá a ještě dokáže svou práci skvěle předat dál čtenářům časopisu Motocykl. Také se mi líbilo s jakým respektem o motocyklech vypráví – fakt perfektní zážitek. A ten závěr mluví prostě za vše! Krásné!

  2. Petr Voborský 17.7.2017 (10.17)

    Pán je docela starý na to učit se jezdit na motorce. Když už na takové pozici je mohl to umět už dávno. Můj názor.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Posílání novinek

Pravidelné posílání tipů, rad a zajímavostí ze světa motorek.
Bláznivé zážitky skutečných cestovatelů.

Pro zlepšení uživatelského pohodlí ukládá tato stránka cookies. Věřím, že ti to nevadí.  

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít