Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.
Když jsem letos přešel ze silnice na cestovní enduro, začal jsem objevovat problémy, které jsem předtím neznal. Hostem u mikrofonu byl Ruda Fráňa a hlavní téma bylo jak vybrat pneumatiky na cestování enduro. Protože, Ruda je už pár let spontánní ambasador značky Mitas, zaměřili jsme se ni. Ale řeč byla samozřejmě o mnoha dalších věcech.
O čem tedy byla reč:
- Jak vybrat pneumatiky na cestovní enduro
- Jak zbytečně neničit gumy
- Enduro škola
- Festival Cestuji na moto
Tradiční začátky
Rudovy začátky na motorce byly poměrně tradiční, Mustang, panelka, kejvačka... Po vojně se konečně dostal k motokrosu a začal s kamarády objíždět závody. Skončil v nejlepším, někde na přeboru jižní a severní Moravy, když usoudil, že už je na to starej...
Ruda Mitas
Jak se dostal k Mitaskám? Chodil po výstavách a plánoval cestu na sever Afriky. Dal řeč s pánama na výstavě „
jednu sadu, ti dáme, jednu si koupíš a a pak nám napíšeš krátkou zprávu“. A od té doby s nimi spolupracuje.
Pokud mají například novou směs a zajímá je, jak se to bude chovat, dají je Rudovi na otestování. Gumy jsou samozřejmě předtím podrobeny standardním laboratorním zkouškám, ale praxe je praxe.
Jak se starat o gumy
Starat se o gumy znamená foukat! Nejezdit na podhuštěných gumák. Raději foukat víc než míň. Podhuštěné gumy se víc zahřívají, převalují a tím pádej se rychleji opotřebují.
Tip pro majitele bezdušových pneu
Vozte s sebou náhradní duši, i když jezdíte na bezdušové pneu. Duše se tam totiž vejde a může vás to někdy zachránit.
Festival Cestuji na moto
Ruda je aktivní osoba. Samozřejmě cestuje, pořádá enduro školu a letos poprvé i nultý ročník cestovatelského festivalu
Cestuji na moto. Festival se koná
v Křížalově 19-21. června. Ambice jsou přirozeně veliké, nabídnout alternativu k tradičním srazům, kde se hází pístem a pálí gumy. Program by měl tedy uspokojit každého, kdo má rád cestování na motorce věci s tím související.
Odkazy
Festival Cestuji na moto
www.cestujinamoto.cz
Související články
O gumách a jejich foukání hovořil ve svém
rozhovoru i Pepa Sršeň, tak můžeš porovnat, do jaké míry se s Rudou shoduje.
Mějte se fajn, ale hlavně vždycky
kolama dolu!
Aleš
no ja jezdim uz druhu sadu heidenau K60scout a aj ked jazdim cca 80% asfalt (a to absolvovali aj dva dni autodrom Brno a jeden den motokarovy okruh v Dunajskej strede) sem stale snima velmi spokojny.
Nemaju problem s asfaltem, nemaju na mokru, zvladaju aj teren, proste guma na vsechno.
Len su trochu hlucnejsie, ale na to sa da zvyknut…
Super informace, kluci díky.
Dobrej rozhovor, samozřejmě to chce delší debatu, ale základ dobrej. Když jsem začínal, tak jsem koupil Superteneru na 08kách. Honil jsem jí po polích na těhlech gumách. Totální lama. Chvíli trvalo než jsem přes E-09ky 140/80/17 dospěl na C-02. Tady jsem narazil na omezený rozměr. Pro mě nejbližší 130/80/17. Na asfaltu toho stejně moc netrávím. Ta guma je dobrá a vytáhne ze sraček. Parádní boční vedení. Žádnej urvanej špunt a nemusím je za tu cenu šetřit, tak tahám.
Za Mitas jsem skutečně vděčnej. Poměr cena- výkon je pecka. Za sezonu “dojebu” tři zadky Céček za 1150,- (moc to nebolí)
Měl jsem v začátcích nazuto předek E-09 – jak zmiňuje Ruda E-09 předek je nepovedenej. Na rovinu to neni guma na nic, a velký zklamání. Na asfaltu mizí a v offu nevede. Na ostřejší ježdění kombinujem jinýho výrobce.
Každopádně na Mitasce C-02 se supertenerou chci absolvovat svůj první offrodmaraton.
Aleši, pak pošlu fakturu za pronájem nahrávacího studia. ( kabina mojí pracovní dodávky Movano) :)
jedu foukat.))))
kombinace E10 předek a E09 zadek je opravdu dobrá, (odzkoušeno několik sad),
nicméně jezdím druhým rokem jinou kombinaci a spokojenost, ale nic proti Mitaskám nemám
díky za reportáž