Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.
Tři kluci si koupili staré Jawy 640 a vydali se na cestu kolem světa. V první části rozhovoru jsme spolu putovali z Prahy do Mongolska.
Řekl bych, že skoro každý aspoň jednu zatoužil podstoupit cestu kolem světa. Naposledy se to podařilo na jeden zátah Pavlu Suchému (jízdy 13, 14 a 15). A dnes tu máme nezávisle na něm další partu, která se vydala na podobnou cestu a dokonce na skoro stejných strojích.
Na cestu se vydali Honza, Radek Hasal a Martin Kraml (v rozhovoru často odkazován jako Zajíc). Původní myšlenka byla skromnější, cílem bylo pouze objet Skandinávii, a potom třeba Severní polokouli. Ale nakonec z toho byl celý svět.
Kluci na cestu nastoupili za dva roky od rozhodnutí. Nejprve se vypravili na testovací jízdu do Albánie. Vyrazili na kejvačce a BMW … a po zkušenostech si řekli, že to není to pravé a rozhodli se pro stroje Jawa 640. Všichni tři měli mít stejné motorky, problémy i cestovní rychlost.
Přípravy
Motorky stály od 14 do 17 tisíc. Každý si připravoval sám - generálka, úpravy … každý po svém. Základem ale bylo udělat fungující rám na kufry.
Později se do party přidal kamarád Zajíc. Zajíc měl pouze tři měsíce dovolené a tak měl putoval pouze do Magadanu. Ameriku pak na jeho motorce projela Honzova přítelkyně.
Vyrážíme
Vyrazilo se z Prahy z loděnice (jsou to vodáci). A první technické problémy se objevily už v
Rumunsku.
Následuje
Turecko, Kapadokie a další rozborka.
Gruzie a pak
Ázerbájdžán, kde měli bezkonkurenčně největší problémy s policajtama. Jsou to totiž banditi a ne policajti – tady pozor!
Kazachstán, Turkmenistán a díra do pekla. To byl naopak jeden z nejsilnějších pozitivních zážitků na celé cestě. Obrovská hořící díra, ze které uniká zemní plyn. Tenhle sporák bez přestání jede už asi padesát let.
Uzbekistán – a pěkná pouštní města Bukhara a Samarkand.
Kyrgyzstán. Místo nekonečných pouští přišly krásné hory a morálka se zvedla. Přejížděla se vysoká sedla, což byla další zatěžkávací zkouška pro motorky… i pro motorkáře.
Kazachstán … a velká kalba s celníky. Opět jeden ryzí a neopakovatelný zážitek.
Rusko a jeho překvapivě hladký a civilizovaný přechod hranice. Bez zvláštních zážitků se frčelo směr Mongolsko.
Mongolsko
Zajícův motor, který se uštval v Rusku cestou na hranice se kousnul. Následuje půlení motoru … navigace po telefonu z Čech … obrovská anabáze. Došlo až na rozlisovávání kliky… která nakonec takto improvizovaně dojela až do Čech.
Tady jsme natáčení přerušili. Kluci si protáhly nohy a jak to bylo dál se dozvíte v další jízdě.
Odkazy
Facebook
https://www.facebook.com/H2Omaniaks.team
www.h2omaniaks.com/ ... motorky, ale nejen, kluci jsou totiž vášniví vodáci
Související články
Cesta kolem světa na Jawě, to je samozřejmě také Pavel Suchý a jeho vyprávění rozdělené do jízdy
13,
14 a
15.
Děkuji za pohostinství
Opět dnes musím poděkovat Petrovi Hendrichovi, který nám poskytl pohostinství a mohli jsme u něj v obchodě
Adventure Moto rozhovor v klidu natočit. Petr, jak je asi známo, organizuje moto výpravy pro ty motorkáře, co nemají s kým jet.
Mějte se fajn, ale hlavně vždycky kolama dolu
Aleš
Myslím, že první kdo jel na Jawě kolem světa byl Suchoš. To jen pro pořádek. ;-)
To je jasný Dante, vždyť to tam i píšu. Je spíš zajímavý, že vyrazili jen pár měsíců po jeho návratu, ale vlastně o sobě nevěděli. Cestu začali plánovat ještě dřív, než se na ní Pavel vypravil. A navíc Pavel jel sám a delší trasu…
Zajímavé povídání
Sucháče bych tu neprobíral.
To je trochu jiná liga. Navíc jet solo je s ohledem na případný průšvih i psycho. ;)
Tím ale nechci v žádném případě ubrat klukům na výkonu.
Nad jejich cestou smekám pomyslný klobouk a těším se na další díl. :)
[…] Předchozí příspěvek: Jawa kolem světa po 50. rovnoběžce 1. část (KoDo060) […]
[…] http://www.kolamadolu.cz/jawa-kolem-sveta-po-50-rovnobezce-1-cast-kodo060/ […]