Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.
Hostem u mikrofonu byl Lukáš Klíma a povídali jsme si o opět o stavbách. Jak motorku rozebrat, ale ji zase složit. A nejen proto, aby byla krásnější a výkonnější. Ale i proto, že to Lukáše hrozně baví.
První šroubování
První motorka v šestnácti Honda NSR a v osmnácti šla z domu. Nahradilo jí auto. Ford Capri z roku 1976
„… a tím začalo moje šroubování.“
Auto bylo vrak. Ze servisu putovalo nejkratší cesto do garáže. Lukáš z něj nakonec udělal nádherného veteránu. Trvalo mu to pouhé čtyři roky a kámen při tom nezůstal kámen na kameni.
První přestavba Honda CB 750
První motorka, na které se vyřádil byla Honda CB 750. Společně s tátou se rozhodli, že si postaví kafíčko. Zajeli do Německa, koupili Hondu a začali to řezat, krájet, rozebírat … a vůbec nevěděli kam a kudy jdou.
Uřízli výfuk, otočili řidítka dolu a první verze byla na světě. Ale na tu finální se čekalo další čtyři roky. Všechno bylo nové rám, kola, motor … všechno.
Složíš to, nastartuješ to, zadřeš to
Ale přestavba nestačila. Cíl byl zvýšit výkon dostat to z původních 68 na 100 koní. Motor se sice při stavbě dvakrát zadřel, ale nakonec to jelo a dosáhli až na 101 koní.
Moto Guzzi V7
Od začátku byl plán jasný. Postavit krásnou motorku a hezky ji prodat. Podařil se krásný scrambler, ale záhy se ukázalo, že je v Čechách neprodejná … zákazník se musel najít v Německu.
Odkazy
Lukáš na Facebooku
https://www.facebook.com/lukas.klima.73
Související články
O cystomech, jeho historii i současné české scéně jsme si povídali
v jízdě č. 78 se Somikem a Ondrou Hrůzou
Měj se fajn, ale hlavně vždycky
kolama dolu!
Aleš