Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.
V této jízdě si povídám s Tomášem Kocandou o cestě od první motorky k cestovním endurům. Motorka je pro Tomáše nejen vášeň, ale i živobytí. Dostali jsme rychlokurz na výběr správnýho oblečení. A zasnili se pod hvězdami v africké poušti.
O čem se mluvilo
- Příslušenství na motorku
- Začátky Touratechu v Čechách
- Jak si vybrat správně oblečení na motorku
- Jak se nejlépe dopravit s motorkou do Afriky
- Spaní v poušti pod hvězdami
- Motorka BMW GS 1200
Jak si správně vybrat oblečení na motorku
Při vybírání správného oblečení na motorku je potřeba si položit tři základní otázky:
- Kam chci jezdit?
- Jakým způsobem?
- Na jaké motorce?
Kam chci jezdit? Je jasné, že počasí v Itálii nebo v Africe není nestejné jako v Irsku nebo Skandinávii. Někde je teplo, někde spíš prší.
Jakým způsobem jezdím? Sportovně, ve stupačkách - při jízdě se zpotím a potřebuji oblečení s dobrou ventilací. Jezdím v terénu, hrozí více pády a mám jiné národy na chrániče. Nebo jezdím pasivně - hezky sedím a jen se vezu (nic proti tomu, já rozhodně sedím :) Ve stupačkách jedu jen, když si chci protáhnout nohy.
Na jaké motorce? Posez na chopperu je jiný než na cesťáku. To asi chápe úplně každý. Tělo je v jiné pozici a dokonce i vzduch kolem tebe proudí jinak. To má opět vliv na umístění otvorů na sání vzduchu a větrání.
Pohodlí = bezpečí. Být na dlouhé cestě dobře oblečen znamená dobře se cítit. Významně to přispívá k celkovému pohodlí a to zásadně ovlivňuje bezpečí. Jsem mokrý, je mi zima, jsem nervózní, nedávám pozor ... něco se může stát.
Zkusili jsme si vzorové cvičení na jezdci mého typu: Evropa, celoroční ježdění, Yamaha Fazer. Takže od všeho trochu - teplo, zima, déšť i sucho. To je samozřejmě vždy trochu problém, když má být něco absolutně univerzální. Nicméně doporučení by bylo oblečení z trilaminátu a pro zimu přidávat vrstvy. Levné to asi nebude, ale u dobrých značek je záruka 5-letá i celoživotní.
Zmíněné značky - Rukka, Klim
Odkazy
Nakonec jsme se bavili o cestování a jízdách po Africe. Tomáš doporučoval Maroko, jako hrozně rozmanitou zemi.
A doporučení nakonec: JEĎ HNED ! Jeď dokud to jde. Všechno se rychle mění a kde byla včera vesnička, je dnes hotel ...
A úkol pro tebe, napiš mi kam pojedeš letos.
Zima končí, vytáhnout motorky, ale hlavně KOLAMA DOLU !
Díky za krásně strávenou hodinku :)
Ahoj Aleši,
moc pěkný povídání a je vidět že Tomáš má veeeliký přehled a dokáže vysvětlit proč to tak je, např. s technikou a hadrama. Ono je dobrý mít jistej technickej a vědomostní grunt a nevybírat jen dle značky nebo jedna paní povídala. Ale že je těžký se trefit domněnkou nebo názorem u někoho kdo toho ví tolik co Tomáš ;)
Je to krásný povídání, chlapík tomu zdá se fakt rozumí, ale nějak mi to přijde jako neskutečný honění se za nesmyslem, urvat 1000km za den v dešti, proč proboha? Stará poučka říká, že nejlepší cyklistická pláštěnka je hospoda. To pro motorky neplatí?
Tak pan povidal obcas i pekne. Na muj vkus trosku styl “vsichni jste debilove jen ja tomu rozumim”, ale dalo se to. Inu zavital jsem na jejich stranky a prohledl eshop – lidi to je tragedie. V 21 stoleti ctu cast nabidky v CZ, ENG ba dokonce v DE jazycich. To je asi spousta prace sjednotit jazyk – nemam problem z vyse jmenovanych, ale je nas tu 10mil :) Mnohdy vagni popis, pokud vubec nejaky. Prajzy jak kdyby to do CR vozili fakt pres afriku. No at si kazdy udela nazor sam – staci se podivat na sousedy (stejna znacka, jen vymente koncovku za SK) asi je blize nemecku nebo cine odkud se vyrobky dovazeji me napada… Ale pockat, kdyz zkusim koncovku AT castky klesaji jeste vice. Ajo! Dyt v Cechistanu je to normalka, tady dostavam tu pridanou hodnotu!! Trebas dobu dodani, muzu cekat 2 tydny kdy z AT mi to dojde za 3-7dnu +2dny posta, pokud si nechci udelat nadherny vylet… Ne za bych ceskemu zastoupeni pral neco spatneho, ale ja majitelum cestu za dobrodruzstvim platit nehodlam :)