Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.
Onřej Klymčiw nastoupil do závodu se startovním číslem 160 a nakonec končí 20. Ondru jsem měl u mikrofonu již podruhé a povídali jsme si spolu o jeho cestě závodem od převzetí motorky, po problémy s pořadateli, až do slavného cíle.
Závody před závodem
Ondřeje jsem měl poprvé u mikrofonu v jízdě číslo 26 v květnu 2014. Tehdy jsme si povídali o jeho snu o Dakaru. Než Dakar začal, prošel Ondra několika zajímavými závody. V červnu to byla Albánie a poději ještě Maroko.
Čekání na šťastnou zprávu
Na konci července přišla ta šťastná zpráva – bereme tě! Těm méně šťastným dávali organizátoři vědět e-mailem, těm co se do závodu dostali hezky klasicky poštou.
Problémy s motorkou
Objednala se motorka od KTM, přišlo září, ale motorka nikde … volání do továrny … je nám líto, musíte si počkat! Nezbylo než koupit si další, starší typ s karburátorem, aby měl vůbec na čem trénovat a vyrazil do zmiňovaného Maroka. Tam se na ní vlastně teprve učil jezdit. Skončil čtvrtý.
… a je to tady
Motorka frčí do Buenos Aires. Technická přejímka, mašina jde do Park Fermé, čas rychle letí – je tu pódium a začíná se. Ondra vyráží se startovním číslem 160. Začíná postupné probojovávání se dopředu, místo po místu, Salar, vedro, zima, prach… … předlačování s organizátory. Ale konec dobrý všechno dobré. Celkové 20. místo a k tomu 2. v nováčcích. Můžeme se radost, čeští motorkáři letos nezklamali.
Díky partnerům a rodině
Je asi jasné, že něco takového nelze realizovat bez široké podpory partnerů a především rodiny. Takže díky!!!
Musím ještě poděkovat Romaně Šupitarové, ze společnosti Datatag, že mi poskytla pohostinství a mohli jsme u nich v kanceláři rozhovor v klidu natočit. Datatag se stará o bezpečí vašich motorek a s Romanou jsem dělal rozhovor v jízdě č. 23
Soutěž o tričko Kolama dolu
5-8. března 2015 proběhnou v Praze hned dva mezinárodní veletrhy motocyklů – Motosalon a Motocykl. Je to krásný příklad českého Kocourkova, ale o tom teď ne. Já se tam samozřejmě chystám, hodlám tam načerpat nějaký užitečný materiál a budu rád, když mi s tím pomůžete. Tedy pomůžete mi ptát se na ty správné věci. Pokud tě tedy zajímává něco v souvislosti motorkami a zvláště s firmami, které se budou výstavě pohybovat … a nechceš se třeba sám ptát – pošli mi svou otázku, a já zjistím odpověď. Ať už to dotaz je praktický nebo provokativní, hoď to na mě. a já už si s tím nějak poradím. Fantazii se meze nekladou. Svůj dotaž vlož jako komentáře pod tento článek, já jeden náhodně vyberu a ten dostane tričko. Je to trochu přemýšlení, ale o tričko tu zase nesoutěžíme každý den.
Soutěž poběží 2 týdny a končí v neděli 1.3.2015
Měj se fajn, ale hlavně vždycky kolama dolu
Aleš
Další skvělej rozhovor, no skoro vostrá story. Díky Ondrovi že se podělil. Dakar je můj sen (klukovskej). Je dobře, že Ondra dokázal, že to lze dát bez historie na Erzbergu, titulů. Je to motivace. Co mě straší, jsou ty prachy kolem toho. Mě nezbejvá než jet po staré trase do Dakaru za zlomek peněz. Slýchám dost názorů o “milionářský lize”. Co jsem si poslechl, tak organizátoři si to taky nechtěj rozházet u těch bohatších. Uff, je to k nasrání, když to pálíš a nakonec musíš “bejt rád” že se tu můžeš sklouznout s Elitou. Ondra do povědomí vzešel a věřím, že příště to bude mít snažší- třeba mu prozraděj kde je waypoint. Nicméně klobouk dolu, je dobrej.
Jinak na výstavě nadhoď tvůrcům “velkých endur”, z jakého důvodu dělaj překoňované, přeelektronizované potvory, které jsou maximálně vhodné na vejlet do alp. Schází tu třída Afrik, Supertenérek. Dvouvál, obsah do 900, minimum elektriky a s tím spojených kurvítek. Aby zůstali zachované endurové vlastnosti- blbuvzdornost, opravitelnost stranovou třináctkou a otvírákem od konzerv. Tohle mi tu schází..
Chápu, euronormy, poptávka trhu, ale koho se ptali? Nás zatvrzelejch enduráku s ambicema na cestování mimo asfalt, s ambicema na rally? Asi ne
Dalsi super rozhovor, bolo to velmi zaujimave a hlavne bolo velmi fajn taky ten pohlad novacka ktory po par dalsich dakaroch urcite strati a nad niektorymi vecami sa Ondrej nebude ani pozastavovat. A o to to bolo ine a lepsie, ale uz sa tesim aj na Steva a Ivana.
Na vystave sa mozes spytat na to kde a ci vobec je nejaky priestor na ulizenie veci na premna najkrajsej motorke doteraz vyrobenej MV Agusta Brutale 800 Dragster RR. Ja som sa k tomu nevedel nejak dopatrat ale na vystave su ju preleziem odhora az dole :)
Moc dík za další pěknej rozhovor co nám pěkně přiblížil dění na Dakaru.
Pokud budeš mít na výstavě náladu a čas, zeptej se pánů od Yamahy (Ymoto) zda už vyřešili problém s dodáváním modelu MT-07. Minulý rok se to trošku nezvládlo a slyšel jsem o lidech co na ní čekali půl roku i rok než jim jí dodali. Tenhle rok v létě plánuju něco pořídit, ale až se rozhoupu, tak nemůžu 6 měsíců čekat. Tak jeslti to už bude v nějakých normálních termínech i když za 150 tis. Kč…
Díky ;-)
Dík za pozdrav. Nejsem sice endurář, ale ten masakr si představit umím. Co si ale představit neumím je ta frustrace s těch zákulisních sraček. Vím jak jednoduše se řekne můžeš to mít, stačí jen chtít. Při poslechu rozhovoru mi ale došlo jak Ondra se svým týmem musel hóódně chtít. Smekám a fandím.
Na výstavě se můžeš zeptat organizátorů, jestli těmto lidem něco přidaj, když vystavujou jejich motorky i s příběhem a mlátí se u toho do prsou. Budu rád, když se budu mýlit. Čau Jirka
Pravidelné posílání tipů, rad a zajímavostí ze světa motorek.
Bláznivé zážitky skutečných cestovatelů.
Pro zlepšení uživatelského pohodlí ukládá tato stránka cookies. Věřím, že ti to nevadí.
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.
Další skvělej rozhovor, no skoro vostrá story. Díky Ondrovi že se podělil. Dakar je můj sen (klukovskej). Je dobře, že Ondra dokázal, že to lze dát bez historie na Erzbergu, titulů. Je to motivace. Co mě straší, jsou ty prachy kolem toho. Mě nezbejvá než jet po staré trase do Dakaru za zlomek peněz. Slýchám dost názorů o “milionářský lize”. Co jsem si poslechl, tak organizátoři si to taky nechtěj rozházet u těch bohatších. Uff, je to k nasrání, když to pálíš a nakonec musíš “bejt rád” že se tu můžeš sklouznout s Elitou. Ondra do povědomí vzešel a věřím, že příště to bude mít snažší- třeba mu prozraděj kde je waypoint. Nicméně klobouk dolu, je dobrej.
Jinak na výstavě nadhoď tvůrcům “velkých endur”, z jakého důvodu dělaj překoňované, přeelektronizované potvory, které jsou maximálně vhodné na vejlet do alp. Schází tu třída Afrik, Supertenérek. Dvouvál, obsah do 900, minimum elektriky a s tím spojených kurvítek. Aby zůstali zachované endurové vlastnosti- blbuvzdornost, opravitelnost stranovou třináctkou a otvírákem od konzerv. Tohle mi tu schází..
Chápu, euronormy, poptávka trhu, ale koho se ptali? Nás zatvrzelejch enduráku s ambicema na cestování mimo asfalt, s ambicema na rally? Asi ne
Aleši čau
Dalsi super rozhovor, bolo to velmi zaujimave a hlavne bolo velmi fajn taky ten pohlad novacka ktory po par dalsich dakaroch urcite strati a nad niektorymi vecami sa Ondrej nebude ani pozastavovat. A o to to bolo ine a lepsie, ale uz sa tesim aj na Steva a Ivana.
Na vystave sa mozes spytat na to kde a ci vobec je nejaky priestor na ulizenie veci na premna najkrajsej motorke doteraz vyrobenej MV Agusta Brutale 800 Dragster RR. Ja som sa k tomu nevedel nejak dopatrat ale na vystave su ju preleziem odhora az dole :)
Moc dík za další pěknej rozhovor co nám pěkně přiblížil dění na Dakaru.
Pokud budeš mít na výstavě náladu a čas, zeptej se pánů od Yamahy (Ymoto) zda už vyřešili problém s dodáváním modelu MT-07. Minulý rok se to trošku nezvládlo a slyšel jsem o lidech co na ní čekali půl roku i rok než jim jí dodali. Tenhle rok v létě plánuju něco pořídit, ale až se rozhoupu, tak nemůžu 6 měsíců čekat. Tak jeslti to už bude v nějakých normálních termínech i když za 150 tis. Kč…
Díky ;-)
Dík za pozdrav. Nejsem sice endurář, ale ten masakr si představit umím. Co si ale představit neumím je ta frustrace s těch zákulisních sraček. Vím jak jednoduše se řekne můžeš to mít, stačí jen chtít. Při poslechu rozhovoru mi ale došlo jak Ondra se svým týmem musel hóódně chtít. Smekám a fandím.
Na výstavě se můžeš zeptat organizátorů, jestli těmto lidem něco přidaj, když vystavujou jejich motorky i s příběhem a mlátí se u toho do prsou. Budu rád, když se budu mýlit. Čau Jirka