Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.
Hostem u mikrofonu byl Jaroslav Ducháček, zakladatel největšího českého serveru o motorkách motorkari.cz. Každý zná motorkáře, ale jen málokdo ví, jak nápad vznikl a jak server funguje. Pojďme tedy nakouknout Jardovi trochu do kuchyně…
O čem se mluvilo
- Jak to všechno začalo
- Motořkáři budou slavit 15 let
- Ideální motorka
- Jak vypadá průměrný motorkář
Jak to všechno začalo
Začalo to docela nenápadně. Vlastně možná typicky pro většinu velkých nápadů. Jarda měl problém a potřeboval ho řešit. Na jeho
Suzuki GS 550 se rozbil alternátor a Jarda hledal někoho, kdo by mu ho opravil nebo pomohl sehnat náhradní díl.
Vymyslel tedy databázi motorkářů, kteří mají stejnou motorku a jsou třeba ze stejného města, aby si mohli vzájemně radit. Na začátku mu motorkáři posílali své registrace mailem a Jarda je vkládal ručně :):):) (tak to je dnes dost vtipná představa, ale nezapomeňte, že to bylo v ještě v minulé tisíciletí).
Teprve později nabral prvního programátora, aby se šlo registrovat online. Nejprve to bylo celé jen o registraci … ejhle, že by první sociální síť ... postupně se ale nabalovaly všechny ostatní funkce.
Dva roky to zkoušel dělat při škole, ale nakonec se rozhodl pro motorkáře. Ze školy odešel a už ji nedodělal (já to vidím jako dobré rozhodnutí).
Nic není zadarmo a všechny začátky jsou těžké. Motorkářům padla za oběť i Jardova vlastní motorka,
Yamaha FZ750. Tehdy ji musel prodat, aby za vydělané peníze mohl v Praze pořídit stánek na výstavě Motocykl.
V roce 2006 nabral programátora na plný úvazek a celý web předělali. Tehdy vymyslel i systém záložek – a je to tak více méně dodnes.
Motorkáři budou slavit 15 let
Do roku 2001 ještě Motorkáři běželi na doméně třetího řádu, motorkari.unas.cz (dnes patří jinému). Teprve 6. března 2001 si Jarda koupil všem dobře známou doménu
www.motorkari.cz.
Protože 15 let není málo, chystá Jarda v roce 2016 velkou oslavu. Necháme se překvapit, jak to bude vypadat.
Co je pro tebe ideální motorka?
Jarda jezdí každý den na
Piaggio XEvo 400 (můžu potvrdit, v den rozhovoru pršelo, já přijel autem a Jarda na motorce). V práci mu rukou prochází hromada motorek, ale bohužel mu neříkají pane.
„Jakou bych si koupil motorku? Chtěl bych ideálně tři. Kochačku, cestovní enduro a kafíčko…“ Tomu rozumím. Vidím to podobně :)
Jak vypadá průměrný český motorkář?
Podle 5 let staré ankety a 1300 odpovědí, je to z 94% muž, ve věku 25-40 a na motorkáře chodí několikrát týdně.
Správně, to je asi trochu zjednodušený pohled. Tohle není průměrný český motorkář, ale samozřejmě průměrný návštěvník serveru. Tam, kde se pohybuju já, je 40 spíš minimální věk…
Ale i podle Jardy se tato čísla mění. Například za posledních 5 let víc a víc přibývají dívky (ženy?).
Zvědavci se můžou ve statistikách serveru trochu pošťourat
tady. Denně vstoupí na stránky například neuvěřitelných 70.000 lidí. A je tam 170.000 aktivních registrací.
Bezpečně na motorce
„První co si vybavím je
airbag na Honda Goldwing :)“…
„Je dobře, že vzniklo hodně agentur, které učí motorkáře jezdit. Když jsem kdysi dělal papíry, stačilo udělat tři kolečka kolem kuželů na parkovišti a bylo to."
„Kurzy, ať už na silnici nebo enduro, bych doporučoval každému.“
A pro začínající…
„Určitě si na začátku nekupovat hned silnou motorku. Doporučoval bych lehkého naháče, ať je motorka obratná.“ V nabídce je takových celá řada. Nová
Yamaha MT07 nebo
Kawasaki ER-6n jsou pro začátečníky perfektní.
Co se chystá?
Motorkáře čeká nový kabátek. Už se na něm postupně pracuje a je možné ho vidět v sekcích
Cestování,
Bazar, Motokatalog a Motoakce. Ostatní sekce by měly být hotovy do konce roku.
Odkazy
Tohle je asi zbytečný, ale čistě pro úplnost
www.motorkari.cz
Motorkáři na Facebooku
www.facebook.com/motorkari.cz
Historie webu
www.motorkari.cz/statika/?stid=1
Zmínili jsme tyhle stroje
Suzuki GS 550,
Yamaha FZ750,
Yamaha MT07,
Kawasaki ER-6n, a
Piaggio XEvo 400
Video toho bláznivého airbagu na Hondě Goldwing
Youtube
Související články
Motorkáři.cz jedou online, tak pro srovnání doporučuji něco ze světa offline – tedy tištěného časopisu. Rozhovor s Martinem Tománkem, šéfredaktorem časopisu Motocykl
www.kolamadolu.cz/casopis-motocykl-zivot-sefredaktora-kodo019
Mějte se fajn a hlavně kolama dolu
Aleš
Ahoj, k tomu otáčkoměru v logu motorkaru, řekl bych, že je to hlavně banální nápad v průměrném provedení. Patrně ho nikdo nekopíruje, jen leží na talíři a napadne každého. Originální logo tuhle vlastnost nemá. Řešil jsem kdysi logo pro sebe týkající se jízdních kol a návrhy byly dost podobné jen na téma řetěz a na téma dvě kola a řídítka. Držím palce s redesignem Ladia