Pro Royal Enfield do Indie (KoDo030)

Tento díl je v archivu. Celý archiv si můžeš koupit tady.

Hostem 30. jízdy je Milan Pecl. Milan se spolu se spolu s dalšími 3 kamarády vydal do Indie pro novou motorku Royal Enfield. Chromové části oblepil lepenkou, dokoupil kufry a vydal se zpět po vlastní ose domů do Plzně.

O čem se mluvilo

  • Jak to všechno začalo
  • Příprava před na cestu
  • Indie, Pákistán, Írán, Turecko … a Plzeň
  • Royal Enfield – co jsme si to vlastně přivezli?
„Cílem nebylo přivést motorku, ale ta cesta. To že motorky zbyly byl bonus.“

Pro Royal Enfield do Indie - jak to všechno začalo

„Po jedné pijatice jsme se rozhodli, že se podíváme do Indie.“ … zase u chlastu, tenhle začátek velkých cest se nám tu opakuje až příliš často. „Nejlepší způsob jak poznat Indii je na motorkách. Hledali jsme různé způsoby jak to udělat. Nakonec jsme vymysleli motorky si koupit a přivést.“ Postupně se dala dohromady parta 10 lidí, kteří sdíleli nápady, ale cestu absolvovali rozděleni na 2 skupiny. Aby velkým počtem neštvali místní a zároveň na sebe moc zbytečnou pozornost.

Příprava na cestu

Z Milanovi čtyřčlenné party měl s motorkou zkušenosti jen jeden – a to získal pouhé 4 měsíce před odjezdem. Ostatní neměli zkušenosti s ježděním žádné. Cesta byla plánována na 40, ale nakonec to zvládli za 35.

Kdy vyrazit?

Termín byl určen na březen, kdy ještě není takové vedro a je to před monzunovým obdobím. To začíná v červnu a potom už jen lije. Majiteli motorek se stali už před svým příjezdem do Dillí, když dopředu zaplatili zálohu. Na místě pak vysázeli zbytek v hotovosti. Celkem to vyšlo lehce přes 50 tisíc korun. Protože nebyli motorkáři, moc neřešili, co si vlastně pořizují. Jak jim poradili místní mechanici, k motorce ještě dokoupili hromádku náhradních dílů. „Cena dílů byla minimální, ale řešíš váhu a kam to dát.“ Dokoupili, brašny a nechali si svařit plechové kufry. Chromové části oblepili lepenkou, aby motorky nepřivezli příliš zdecimované (a zároveň na sebe zbytečně neupozorňovali).

Vyrážíme

„Vyrážíme po ránu kolem šesté, kdy je ještě malý provoz. Zážitek, jako když jedeš čtyřicítkou proti směru jižní spojkou.“

Navigace

Jede se podle nepodrobných map. Ve městě podle anglických nápisů vedle cesty (pokud jsou) a nebo podle sluníčka - stále na západ. Z Indie do Prahy vede vlastně pouze jedna cesta, a to přes Pákistán.

Indie

Jeden velký šok. „Je jich tam moc na malém fleku. Ráno je uklizeno a v poledne je už metr odpadků, kterým se všichni proplétají. Samozřejmě platí právo silnějšího. Já říkám Indie je pro mladé, co chtějí poznávat nové věci.“ … a jsou připraveni to poznávat.

Pákistán

Cesta do Pákistánu trvala 6 dní. „Občas je asfalt, občas ne. První polovina Pákistánu byla nuda, jelo se zemědělskou krajinou. Ale pak začaly hory a nebezpečné území a už jsme se nenudili.“ K tomu je zhruba 200 km je doprovázela eskorta.

Írán

10. den na cestě dorazili na hranice s Íránem. Do té doby se jelo vlevo, nyní mohli opět přejet doprava, jak jsou zvyklí, a dojeli tak až do Prahy. Za hranicemi znovu vyfasovali vojenskou eskortu. „V Íránu se nám hodně líbilo – architektura je úplně jiná, zajímavý život lidí. Připomnělo nám to dobu těsně před revolucí – černý trh, lidi se bojí, ale žijí si slušně. Holky jsou hezký, benzín levný.“ Po 5000 kilometrech poprvé měnili olej, když současně v místním útulném hotelu znečistili krásný bílý mramorový dvoreček.

Turecko a jsme doma

„Turecko jsme znali jako vlastní boty.“ Ještě se stavili na 5 dní na „rekreaci“ v Kapadocii a pak už spěchali domů. „Věděli jsme, že když se něco zásadně pokazí, necháme motorku, kde je a dojdeme to pěšky.“ Následuje Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Bratislava, Brno. „U Břeclavi jsme to zapíchli v kempu a do Plzně to dojeli až druhý den.“

Royal Enfield – co jsme si to vlastně přivezli?

Po návratu začal Milan googlovat co si to vlastně přivezl za motorku a kdo to v okolí ještě má. Postupně se dal dohromady s partou šťastných majitelů, naposled se dopočítal asi 60 nadšenců. „Každá je originál. Dokonce i ty čtyři, co jsme si je přivezli z Indie, jsou úplně jiné, přestože měli po sobě jdoucí výrobní čísla.“ „Jezdím s tím pořád. Od té doby jsem najel 30.000 kilometrů.“

Co dál

„Měli jsme sen nabouchat motorky do bedny a vypravit se do Alexandrie. Chtěli jsme objet Středozemní moře dokola. Teď se ale nedá ani doleva ani doprava – v Sírii i Libyi se válčí.“

Odkazy

Kdo by se o cestě chtěl dovědět více, Milan vše podrobně sepsal a uložil na motorkářích http://www.motorkari.cz/cestovani/cestopisy/indie/z-indie-do-cech-na-motorkach-royal-enfield-14823.html http://www.motorkari.cz/cestovani/cestopisy/iran/z-indie-do-cech-na-motorkach-royal-enfield-2.-dil-14833.html Mnoho krásných fotek jak z této cesty, ale i jiných (například na Kamčatku) je možné shlédnout zde http://indy2.rajce.idnes.cz/?sort=&page=1

Související odkazy

O Indii už jsem si detailněji povídal s Petrem Nekolou, vřele doporučuji http://www.kolamadolu.cz/kodo003-indie-nepal-na-pujcene-motorce/ Mějte se fajn a hlavně KOLAMA DOLU ! Aleš

2 komentářů

  1. Michal 30.7.2014 (8.59)

    Pánové vy jste blázni…..

  2. michal96 10.3.2015 (8.40)

    Ahoj, měli jsme, motorkáři z Pegasoclubu, s Milanem “besedu” v Plzni ve Zlaté Koruně ve čtvrtek 5.3. 2015 a bylo to neuvěřitelné…., ještě jednou Milane děkujeme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Posílání novinek

Pravidelné posílání tipů, rad a zajímavostí ze světa motorek.
Bláznivé zážitky skutečných cestovatelů.

Pro zlepšení uživatelského pohodlí ukládá tato stránka cookies. Věřím, že ti to nevadí.  

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít